Ders seçimi yapacak tüm öğrencilerimizin ekte yer alan kılavuzları kesinlikle incelemesi gerekmektedir. Aksi durumda oluşacak tüm sorumluluk öğrenciye aittir.
Tüm dersler için ihtiyaç duyulan kontenjan artırımları 11:00 ve 14:30'da yapılacaktır.
Belirtilen saatler dışında kontenjan arttırımı olmayacaktır.
Lütfen bu konuda sürekli öğrenci işleri birimini meşgul etmeyiniz.
1.sınıf öğrencilerine (dönem bilgisi 1 ve 2 olanlar), kayıtlı bulundukları bölümün ilgili yarıyılına ait 1.sınıf zorunlu dersleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca USIS Otomasyon Sistemine otomatik olarak eklenir. Öğrenci eğitim planındaki seçimlik dersleri Bağımsız Ders kaydı günlerinde ekleyebilir ve isterse otomatik eklenen zorunlu derslerden çekilerek grup değişikliği yapabilir. Ancak zorunlu ders gruplarında yeterli kapasite olmaması durumunda bu ders/dersleri sistem üzerinden veya dilekçe ile alamaz.
Ders kayıtları, aşağıda belirtilen tüm randevu günlerinde saat 08:00 itibariyle başlayacaktır.
Bahar Yarıyılı Derslerinin Başlangıcı : 03 Şubat 2020
Ders Kaydı Randevu Günü |
Sınıf/Yarıyıl |
27 Ocak 2020 |
4. sınıf öğrencileri |
28 Ocak 2020 |
3. sınıf öğrencileri |
29 Ocak 2020 |
2. sınıf öğrencileri |
30 Ocak 2020 |
Bağımsız Ders Kaydı (Bu tarihte tüm grup kriterleri kaldırılacak (I. Öğretim öğrencilerinin II. Öğretimden ders alması hariç) ve tüm öğrenciler ders seçimi yapabileceklerdir.)İngilizce ders grupları 3 0 Ocak tarihi saat 11:00 itibariyle tüm öğrencilere açılacaktır. |
İngilizce ders grupları 27-29 Ocak tarihlerinde sadece 058/059 kodlu İngilizce programına kayıtlı öğrencilere açık olacaktır.
İngilizce ders gruplarında ders seçimi yapacak 52/53 kodlu tüm öğrenciler kapasite yeterli olan dersleri seçebilecektir.
İngilizce programına kayıtlı öğrencilerin kontenjan yetersizliği nedeniyle mağdur olmaması için 27-29 Ocak tarihlerinde alması gereken tüm dersleri seçmeleri gerekmektedir.
Kapanan Derslerin Tespiti ve İlan Edilmesi : 31 Ocak 2020 (Saat:12:00’a kadar)
Sadece Ders Ekleme : 31 Ocak-02 Şubat 2020 (31 Ocak 2020 saat 14:00’dan itibaren)
(Derse yazılımlar 30 Ocak 2020 tarihinde sona ermektedir. Yeterli sayıda öğrenci yazılmadığından dolayı kapatılan dersler 31 Ocak 2020 tarihinde, Bölüm Başkanlıklarınca tespit edilerek en geç saat: 12.00'ye kadar bölüm web sayfasında ilan edilecek ve kuşak şeklinde açılan derslerin grup dağılımları yapılacaktır. 31 Ocak 2020 saat: 14.00 itibari ile tüm öğrencilere, (maksimum kredi sınırı içerisinde olmak kaydıyla) USIS üzerinden SADECE ders ekleme hakkı verilecektir. Bu işlem yapılırken alınan dersler kesinlikle silinemeyecektir.)
UZAKTAN EĞİTİM (UZEM) DERS KAYIT İŞLEMLERİ
Uzaktan eğitim yolu ile alabileceğiniz derslere ilişkin tüm bilgilere UZEM web sayfasından www.uzem.yildiz.edu.tr ulaşabilirsiniz. Uzaktan eğitim ile alınan tüm dersler, ücretlidir. Hangi ders için ne kadar ücret ödemeniz gerektiği bilgisini, yine UZEM web sayfasından öğrenebilirsiniz.
Uzaktan Eğitim (UZEM) Ders Kayıtları : 20-21 Ocak 2020
Uzaktan Eğitim (UZEM) Ücret Ödeme : 22-23 Ocak 2020
UZEM Ücret ödemesi yapmayanların derslerinin silinmesi : 24-26 Ocak 2020
KATKI PAYI - ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEMESİ (20-29 Ocak 2020)
Katkı Payı ve Öğrenim Ücretleri Hakkında bilgilere Harç Bürosunun bağlı bulunduğu Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı web sayfasından (www.sks.yildiz.edu.tr ) ulaşılabilirsiniz.
- Katkı payı ödemesi gerekenlerin sistemde ders kaydı yapılabilmeleri için Katkı Payı-Öğrenim Ücretini en geç 29 Ocak 2020 tarihinde ilgili bankaya yatırmaları gereklidir. Aksi durumda sistem ders kaydına izin vermemektedir.
- Lisans programı 9. Yarıyıl ve üstü öğrencilerden her bir dönem için birinci öğretimde öğrenci katkı payı, ikinci öğretimde ise öğrenim ücreti alınır. Yabancı uyruklu öğrencilerden, birinci veya ikinci öğretim ayırımı yapılmaksızın, her bir dönem için öğrenim ücreti alınır.
- 2547 Sayılı Kanun’un 46. maddesinin (g) bendinde katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyen öğrenciler, öğrencilik haklarından yararlanamayacağından, bu durumdaki öğrencilerin Sağlık Hizmetinin üniversitesi tarafından karşılanmayacağına, askerlikle ilgili işlemlerde Askerlik Şubesine durumun bildirilmesine ve bu dönemler için Öğrenci Belgesi verilmemesi hususlarına yer verilmiştir. (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 12.07.2011 tarih ve 029023 sayılı yazısı)
Harç birimi İletişim : 0212 383 6545
MAZERET DURUMUNDA KAYIT YENİLEME
YTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 20/c maddesinde, “c) Mazeret durumunda kayıt yenileme; kayıt yenileme süresi içerisinde hastalık, doğum, doğal afetler, tutukluluk, mahkumiyet ve askerlik gibi önceden öngörülemeyen mazereti nedeniyle katkı payını yatırmayan ve ders seçimi yapamayan öğrenciler, yarıyılın ilk iki haftasının sonuna kadar ilgili bölüm başkanlığına yazılı olarak başvuruda bulunurlar. Mazereti uygun görülen öğrencilerin ilgili yönetim kurulu kararı ile ders kayıtları kabul edilir.” ifadesi bulunmaktadır.
DİKKAT !!! 14 Şubat 2020 tarihinden sonra her ne sebeple olursa olsun ders kaydı yapılamayacaktır.
YN-008 YTÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
DD-008 YTÜ Ders Kayıt ve Seçim İşlemleri Esasları
YTÜ Lisans Öğrencileri İçin Ders Kayıt İşlemleri Kılavuzu(2019-2020 Bahar Y.Y.)
YTÜ Öğrencilerinin Başka Yüksek Öğr.Kurumlarından Ders Al.İlişkin İşlemler (2019-2020 Bahar Y.Y.)
Bitirme Çalışması Ders Grupları
Matematik Mühendisliğinde Tasarım Uygulamaları Ders Grupları